zondag 4 januari 2015

TAG: get to know me better

Best wel een bekende, en veelgebruikte TAG voor vandaag. Maar omdat ik vandaag dus voor de 4e dag blog, dacht ik dat het misschien leuk was om eens een TAG te plaatsen. Zo veel heb ik nog niet over mezelf verteld namelijk, en wat vragen beantwoorden is dan wel handig.
Ik hoop dat dit ook een beetje interessant is om te lezen, want ik vind het erg leuk om te doen (stille hint: Je mag een reactie achterlaten. Graag zelfs!)





Daar gaat ie dan....

Wat is je geboortejaar?
Ik ben geboren in 1998.

Hoe lang ben je?
Eigenlijk ben ik 1,73 meter maar ik zeg altijd dat ik 1,74 meter ben. Waarom? Geen idee... Een gewoonte. Ik zei gewoon altijd dat ik 1,74 meter ben, maar daarna kwam ik er pas achter dat ik eigenlijk 1 cm kleiner was, en het is best wel stom op 'te krimpen', ook al is het alleen maar voor het getal in je hoofd. Ach... die 1 cm... Ik weet het niet eens zeker, en zoveel maakt het me niet uit ;)

Waar dacht je aan toen je vanochtend (Gisterochtend*) wakker werd?
Ooohh, ik denk altijd aan zo veel dingen! Ik werd wakker rond 10 uur , en ik was vooral bezig met het inplannen van mijn dag, en wat ik nog allemaal kon doen voor ik naar een vriend toe zou gaan.



Waar ben je op dit moment?
Gewoon thuis achter de laptop van mijn ouders. Ik zit aan een tafel die eigenlijk gewoon gebruikt wordt als bureau, omdat het kan. Het is nutteloos om een bureau te kopen als je ook aan een tafel kan zitten.

Single of relatie?
Suuupersingle! Ik heb nog nooit een relatie gehad, en vind dat oke. Alles komt op zijn tijd wel. Ik vind het wel lekker rustig en prima zo.

Beschrijf jezelf kort, maar krachtig:
Oh, dit is moeilijk!
Ik ben heel erg anders in verschillende omgevingen. Als ik me op mijn gemak voel ben ik best wel spontaan en vrolijk, maar in onbekende situaties ben ik wat meer verlegen en stil.

Guy/Girl-crush:
Ik heb een zwak voor Sarah Bettens van de band k's choice, want ik vind Vlaams zo mooi en ik vind het een speciale vrouw en ze praat zo leuk. Oke... ik heb écht een zwak voor Vlamingen.
Gunther Verspecht van de Belgische band Stash, daar heb ik ook een behoorlijk zwak voor.



Wat zou je op dit moment graag willen?
Een knuffel. Ik hou echt van knuffels. Ja, ook in mijn bed. Maar ook vooral van anderen. Verder ga ik dadelijk een beker chocolademelk pakken, want daar heb ik ook zin in en ik zou ook wel willen dat de hele wereld gelukkig is, als dat mogelijk is.

Wat is het doel van je leven?
Haha, daar komen de levensvragen... Ik houd wel van levensvragen.
Ik kan met een hele goede vriendin echt uren op de fiets filosoferen over zulk soort vragen. Ik denk dat het doel van mijn leven is om tevreden te zijn met de dingen die ik kan doen, en ik zou het heel leuk vinden om in de toekomst anderen te helpen.

Waar ben je bang voor?
Ik ben bang om alleen over te blijven, en dat niemand mij meer ziet staan en niemand mij leuk vind. Dat zou ik echt verschrikkelijk vinden.

Heb je je rijbewijs?
Nee, dat is helaas nog niet mogelijk, maar ik wil zo snel mogelijk beginnen met lessen! Ik denk trouwens wel dat ik heel slecht ben in autorijden. Gewoon... Gevoel.

Nagellak of lipstick?
Mascara? Shit, dat mag niet! Eigenlijk geen van beide. Ik vind lipstick gewoon vervelend zitten en ik doe liever geen nagellak op omdat ik nogal afgekloven nagels heb, en met nagellak valt dat alleen maar meer op. Toch draag ik vaker nagellak dan lipstick, met de gedachte dat ik misschien beter kan stoppen met nagelbijten als ik nagellak op heb.
Ik ben ook helemaal geen beautypersoon en op doordeweekse dagen ben ik puur natuur: no make-up!

Wat is je favoriete seizoen van het jaar?
Pfff... ik vind dat ieder seizoen wel iets moois heeft. Ik denk dat ik (in tegenstelling tot de meeste mensen) de herfst en de winter het fijnste vindt, mist ik een waterzak in mijn bezit heb. Zonder waterzak overleef ik de winter niet. Ik vind de herfst en de winter gewoon zo gezellig, en ik houd van regen. :)


Wil je ooit gaan trouwen?
Trouwen lijkt me heel erg leuk. Vooral de trouwjurk. Ik ben dan wel geen beautypersoon, maar zo'n trouwjurk lijkt me dan wel weer heel tof. Het lijkt me alleen wel moeilijk om me voor 'eeuwig' aan een ander persoon te binden. Vooral omdat mijn eigen ouders gescheiden zijn weet ik hoe zo'n huwelijk mis kan lopen, en dat wil ik nooit meemaken! Ik wil dus wel trouwen, als ik me er echt zeker bij voel.

Ben je een healthy-freak?
Niet echt, denk ik, maar ik vind het hele idee van vlees bakken in vet, en friet bakken in frietvet een ontzettend vies idee, en ik drink ook nooit frisdrank omdat het als ontzettend ongezond voelt. Ik drink wel cola light. Maar ik kan echt heel veel lekkere dingen naar binnen werken. (helaas...)

Wat voor kleur haar en lengte heb je?
Ik heb echt al heel veel verschillende dingen met mijn haar gehad. Het is bruin, en komt op dit moment tot een stukje over mijn schouders. Mijn haar is heel pluizig en krult een klein beetje.

Welke kleding/make-up items wil je op dit moment heel graag?
Op dit moment zou ik wel een mooi vest willen. Aan de voorkant wat langer dan aan de achterkant. En voor de rest ben ik wel tevreden. Ik heb laatst nog een tas gekregen die ik heel graag wilde hebben, en daar ben ik superblij mee!


Heb je tattoos / piercings?
Geen tattoos. Ik houd helemaal niet van grote tattoos, en kleine tattoos met een mooie betekenis vind ik op zich wel mooi, maar ik weet niet of ik het bij mezelf zou laten doen.
Ik heb wel gaatjes in mijn oren, maar bijna nooit oorbellen in omdat mijn oren allergisch zijn voor alles behalve goud. (lekker duur joh!) Ik heb wel een paar goude oorbellen die ik nooit in doe omdat ze zo duur zijn, en als ik eens een feestje heb doe ik wel eens één avond oorbellen in die niet goud zijn. Meestal gaan mijn oren dan halverwege de avond pijn doen, maar ik probeer het toch iedere keer weer. Ik zou nooit ergens anders een piercing nemen.

Draag je een bril?
Ik kreeg een bril toen ik 14 was. Ik droeg hem alleen nooit omdat ik hem niet zo mooi vond. Ik heb nu sinds een paar maanden lenzen, omdat het toch wel echt nodig begon te worden dat ik een bril of lenzen ging dragen. Mijn bril draag ik alleen thuis nog.

Wat is jou perfecte pizza?
Ik bestel meestal een pizza hawaii, of een pizza met van dat cocktail-fruit. Pizza Tropicana heet dat soms. En pizza's met rucola zijn ook lekker!

Wat is je favoriete eten/drinken
Ik houd eigenlijk wel heel erg van maaltijdsalade. Groente vind ik sowieso heel lekker, maar het is ook heel leuk om een maaltijdsalade te maken, en zelf te kiezen wat ik erin doe, en een sausje te maken.
Ik drink graag cola light met citroen, en crystal clear. In de ochtend een kop zwarte koffie, en 's avonds thee. Voor de rest drink ik eigenlijk meestal water.

Wat is je favoriete parfum?
Dat weet ik echt niet. Het gaat mij er gewoon om dat ik niet stink, en een beetje fatsoenlijk ruik. Zolang ik fatsoenlijk ruik vind ik het prima. Ik koop eigenlijk nooit geurtjes, maar krijg ze wel vaak (zou dat een stille hint zijn??)

Wat is het laatste dat je gekocht hebt?
Ik koop eigenlijk helemaal niet snel dingen, en koop alleen wat ik écht nodig heb. Het laatste wat ik gekocht heb ik denk ik voor een surprise met kerstmis: Pennen, een chocoladereep en een opschrijfboekje.

Wat deed je vanochtend om 8 uur?
Toen sliep ik nog in mijn supermooie kamer. Het is niet voor niets vakantie. ;)

Favoriete ijsje?
Het allerlekkerste is een kersensorbet: Softijs met kersen en kersensaus. Ik houd sowieso wel van softijs. En een magnum is ook heerlijk.


Ben je een goede slaper of sta je altijd vroeg op?
Ik slaap 's avonds vaak erg laat en val niet zo goed in slaap. Op een doordeweekse dag vind ik het in de winter vaak lastig om uit mijn bed te komen, terwijl dat in de zomer juist prima gaat. Ik zet de wekker ook wel eens wat eerder (6 uur) om te leren, en dan kom ik altijd prima uit mijn bed. In het weekend sta ik meestal op tussen half 9 en 10 uur.

Wat zijn je plannen voor 2015?
Dit blog goed bijhouden. Verder houd ik niet zo van goede voornemens.
Maar ik hoop wel dat het een heel leuk en fijn jaar wordt.

Met hoeveel kussens slaap je?
1, en als ik echt niet kan slapen probeer ik het af en toe zonder kussen. Er liggen wel 2 knuffels in mijn bed, haha.

Ben jij een ochtend of avondpersoon?
Een middagpersoon ;). 's ochtends ben ik productiever en leer ik stukken beter, maar volgens mij kan ik in de ochtend ook wel flink chagrijnig zijn.

Ben je geordend of rommelig?
Ertussenin. Ligt er ook een beetje aan. Ik houd eigenlijk wel van orde en dat alles een beetje opgeruimd is. Dan voel ik me ook gewoon veel fijner, maar toch is mijn kamer af en toe een bende.

Wat wil je op dit moment graag zien?
De film bij het boek: Extreem luid en ongelooflijk dichtbij van Jonathan Safran Foer. Ik vond dat boek heel mooi, en het lijkt me leuk om de film te zien. Er zijn nog veel meer films die ik nog moet zien.



Wat verwacht je over 10 jaar bereikt te hebben?
Over 10 jaar ben ik 26 en dan hoop ik een mooie baan te hebben, en een eigen huisje, waar ik me helemaal thuis voel. Verder weet ik het niet. Want 10 jaar is nog zo lang! Ik hoop gewoon dat ik tevreden ben met wat ik heb en dat ik blij ben met mezelf en mijn leven.

Wie mis je op dit moment?
Op dit moment mis ik niemand, maar er zijn altijd leuke vriendinnen en lieve mensen die ik heel erg graag om me heen heb.

Wat is je favoriete lichaamsdeel van jezelf?
Mijn ogen. Ze zijn bruin en hebben een beetje een aparte vorm, maar dat vind ik wel mooi.

Ben je verlegen?
Ja, meestal wel. Ligt er een beetje aan met wie ik ben. Maar over het algemeen ben ik best wel verlegen. Als ik weet dat ik iemand eenmalig zie ben ik niet zo verlegen, maar als ik iemand ontmoet met wie ik langer overweg moet ben ik wel heel erg verlegen omdat ik graag een goede indruk wil achterlaten.

Heb je een accent?
Tja... Je hoort wel dat ik uit het zuiden kom. Ik praat altijd gewoon Nederlands, maar heb wel een Brabantse zachte G.

Hoe ziet jou gemiddelde dag er uit?
's ochtends sta ik op en dan volgt het hele ochtendritueel. Ik ontbijt en fiets naar school. Na school kom ik thuis, maak ik wat huiswerk, eet ik mijn avondeten. Daarna heb ik vaak repetitie of training ergens van. Ik maak nog meer huiswerk en blog. :)


Dat waren dan alle vragen! Ik hoop dat het leuk was om dit te lezen, en dat het nu ook wat duidelijker is wie ik ben!


*ik schrijf mijn blogs een dag vooruit, en ik weet dat het onmogelijk is om wakker te worden om 10 uur, terwijl deze blog om 9 uur online kwam. Ik schrijf mijn blogs een dag vooruit. Vandaar ;)

1 opmerking:

Dankjewel voor je reactie ♥