donderdag 1 januari 2015

Welcome 2015!

Daar ben ik dan!
1 januari. Een nieuw begin, althans, dat zeggen ze...
Eigenlijk vind ik 1 januari niet heel speciaal. Miljoenen mensen beginnen het nieuwe jaar met goede voornemens waar uiteindelijk niets van terecht komt. Het niet roken, 2 keer in de week hardlopen, diëten, ze houden het maximaal 2 maanden vol, en daarna is het over. Dan begint iedereen in 2016 weer opnieuw met dezelfde goede voornemens, en zo verder.





Daarom heb ik geen goede voornemens of spreek ik ze niet uit. Stiekem zijn ze er toch, maar dan niet met opzet. Ik wil dit blog ook eens een keer goed bij gaan houden, maar dat ik daar op 1 januari mee begin, dat is toeval, zullen we maar zeggen ;)

En ja... Er zijn enorm veel dingen die ik wil. Ik wil ook wel eens een 9 halen voor de shuttlerun, stoppen met nagelbijten enzovoort, maar moet dat dan per definitie op 1 januari? Waarom hechten mensen zoveel waarde aan een jaar? Als we op Mercurius zouden leven zou een jaar 88 dagen tellen, en zou ik nu al 66 jaar zijn. Dat is overigens best interessant, en kun je hier even nakijken.

Niet ieder jaar, en ook niet iedere maand of iedere dag of minuut is een moment om opnieuw te beginnen, dat is iedere miljoenste van een seconde. Met uitstellen kom je niet verder op deze wereld.
Dus, als je iets nieuws wilt doen of iets wilt veranderen, doe dat dan nu. En niet omdat het nu toevallig 1 januari is, maar omdat het nu kan. En denk er dan ook even aan dat niets in één keer goed gaat. Up and Down again... You know...



Hoe alles verder gaat lopen met dit blog weet ik nog niet. Misschien ben ik over 2 maanden ineens hopeloos verdwenen, net zoals alle fanatieke hardlopers die je na 2 maanden nergens meer tegenkomt of de lijnende vrouwen die ineens weer zin hebben in 1, 2 of 3 stukken vlaai. Maar ik hoop te kunnen zeggen dat dit wel een succes wordt :)

En ik ga dit ook niet doen voor de bekendheid. Ik ga geen reclame maken. Geen social media. Geen deel-knoppen toevoegen onder de posts. Als je me wilt volgen, doe je dat maar lekker, en ik schrijf hoe dan ook lekker door!

Ik denk dat ik ook maar wat muziek ga delen zo nu en dan. Mijn muzieksmaak is behoorlijk breed. Alles heeft zijn waarde! Bij deze het eerste nummer voor dit jaar:



Ook al heb ik dan niets met de 'goede voornemens', toch gun ik iedereen voor het nieuwe jaar heel veel geluk, en als je dan écht overtuigd bent van je nieuwe goede voornemens, hoop ik dat het jou wel lukt, en dat jij niet die persoon bent die binnen 2 maanden opgeeft!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankjewel voor je reactie ♥